Thursday, July 21, 2011

S.A.H.A.B.A.T

Ramai yang membicarakan tentang SAHABAT. x salah sekiranya aku mengatakan bahawa setiap manusia perlukan sahabat berbanding kawan. Sejak kecil aku x pernah rapat dengan mana2 kawan untuk dijadikan sahabat, bukan kerana x menerima sahabat tetapi masih mencari siapakah yg benar2 boleh menjadi sahabat kepada diri ini..

Kini, baru aku mengambil erti kata2 mama supaya memilih dalam berkawan. Dewasa ini, sudah pelbagai ragam dan perangai kawan yg aku jumpa dan aku kenali. Ada yg sesuai dgn perangai aku , ada yg sebiji dgn perangai aku, dan apatah lagi yg berbeza 100%, berlambak. Dan mungkin sejak aku menjejakkan kaki ke IPTA ni menyebabkan aku desperate sgt untuk segera mncari sahabat..adela bbrp kwn yg boleh dijadikan tempat berkongsi rasa dan rahsia, namun masih aku tdk berani utk mnceritakan segala masalah dan rahsia kerana bbrpa faktor yg ada pada kwn trsebut. so, gerakan mncari sahabat masih perlu aku jalankan..hahaha *tertekan.

kadang2 terfikir juga, layakkah aku utk mmpunyai sahabat yg baik. tapi setakat ni aku masih lagi mncuba utk mnjadi seorg sahabat yg baik kpd kawan2.. dan jika ad kelemahan, mohon maaf krn aku seorang manusia yg ada kelemahan dan kelebihan. fuuhh.. *sentimental gilerr..(i dont like it..hahaha)

sebenarnya, dlm bnyk2 waktu aku lebih selesa untuk bergerak seorang diri.. mgkin inilah faktor yg mmbuatkn aku x mmpunyai ramai sahabat. tp apa boleh buat, dah jd habit..hoho..

mmm.. k lah, setakat ni sajalah aku brkongsikn pandangan aku tentang SAHABAT.
wslm.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...